mandag den 22. marts 2010

Prisen for mest forsinkede blogindlæg går til...

Jeg havde egentlig planlagt, at jeg ville have skrevet et indlæg i forbindelse med Oscar-uddelingen sidste uge, men jeg fik det ikke gjort. Og der er vel heller ikke så meget at sige, udover:

1) Der var adskillige af de nominerede i ”Bedste film”-kategorien, der efter min mening var bedre end ”The Hurt Locker”. Til gengæld var den væsentlig bedre end ”Avatar”

2) Jeg har ikke set hverken ”Precious” eller ”The Blind Side”, men jeg har svært ved at tro, at der ikke er bedre skuespillerinder end Mo’nique og Sandra Bullock (!)

3) Christoph Waltz var fantastisk i ”Inglorious Basterds”, så min eneste anke er, at hans karakter, der formentlig har mere taletid end nogen anden i filmen, vel teknisk set ikke er en birolle

4) Den ”danske” kortfilm ”The New Tenants” er rigtigt god, og på trods af at jeg kun har set en af de andre nominerede, tænker jeg, at prisen i hvert fald ikke er helt ufortjent

5) Aftenens mærkeligste nominering: The Hurt Locker” for bedste score. Jeg kan overhovedet ikke huske, at der var et score i den film.

Bortset fra det, vil jeg gerne give et lille shout-out til ”Logorama”, vinderen for bedste animerede kortfilm. Den er virkeligt underholdende, overraskende og flot: En rigtigt god måde at bruge 15 minutter på.

Filmen kkan ses gratis og lovligt her på det altid fremragende filmsite Twitch.

1 kommentar:

  1. Hej Martin - får lige læst op på dine indlæg. Angående Christoph Waltz' birolle-nominering, så ved jeg ikke om taletid er et redskab for distinktion af biroller og hovedroller. Fx hans position i aktantmodellen (modstander) kan placere ham i kategorien birolle. Når det er sagt, så det måske også en film uden en decideret hovedperson...

    SvarSlet